În cursul anului 2023, traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a atins un nivel remarcabil de peste 92,5 milioane de tone în Portul Constanța, conform datelor preliminare disponibile în prezent, evidențiind o creștere semnificativă de 22,5% în comparație cu anul precedent, când volumul a fost de 75,5 milioane de tone. Aceasta reprezintă cel mai amplu volum de mărfuri procesate în istoria Portului Constanța, conform unui comunicat emis de compania cu capital de stat responsabilă.

Segmentul traficului maritim a cunoscut o expansiune de 18% față de anul anterior, atingând un total de 71 milioane de tone, în timp ce traficul fluvial a înregistrat o creștere impresionantă de 40%, atingând cifra de 22 milioane de tone.

Cerealele s-au menținut în topul creșterilor semnificative de trafic, înregistrând o creștere de peste 50%, cu un volum total de peste 36 milioane de tone în 2023, comparativ cu 24 milioane de tone în 2022.

Alte categorii de mărfuri au înregistrat, de asemenea, creșteri notabile în trafic, inclusiv semințe uleioase, minereuri de fier, deșeuri de fier și oțel, produse petroliere, precum și articole diverse și îngrășăminte.

În ceea ce privește relația cu Ucraina, traficul total de mărfuri a atins 25 milioane de tone în 2023, cu peste 14 milioane de tone reprezentând cereale ucrainene tranzitate prin Portul Constanța.

În paralel, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA a implementat proiecte majore în cursul anului 2023, cu o valoare totală de 27,72 milioane euro, finanțate din fonduri europene. Acestea au inclus extinderea la patru benzi de circulație a unui drum existent și modernizarea infrastructurii și protecției mediului în Portul Constanța – PROTECT.

Perspectivele pentru 2024 includ finalizarea a trei proiecte importante, finanțate cu fonduri europene în valoare de peste 43 milioane euro. Acestea vizează modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice, extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din zona Midia și construirea unui drum și parcare în zona cheului fluvio-maritim al Portului Constanța. De asemenea, sunt în desfășurare și proiecte ample pentru asigurarea condițiilor electrice de racordare la cheu a navelor în Portul Constanța (regim Cold Ironing), în valoare de 18,8 milioane euro.

În perspectivă, sunt programate începerea lucrărilor la proiecte cu o valoare totală de 476,1 milioane euro, inclusiv extinderea la patru benzi a drumului dintre Poarta 7 și joncțiunea obiectivului „Pod rutier la km 0+540 a Canalului Dunăre – Marea Neagră”, modernizarea infrastructurii rutiere, extinderea infrastructurii de distribuție a energiei electrice, modernizarea infrastructurii de apă și canalizare, precum și dragaje de investiții în zonele Constanța, Midia și Mangalia. De asemenea, compania pregătește alte cinci proiecte în valoare totală de 218 milioane euro, cuprinzând dezvoltarea capacității feroviare, realizarea de cheuri și umpluturi, construirea unui parc fotovoltaic, o parcare securizată, și construirea unui cheu între Dana 8 și postul de acostare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.