400 din cele 700 de vagoane ruginite și nefuncționale din Portul Constanța au fost scoase de pe linii până în acest moment, urmând ca la începutul lunii iunie să înceapă lucrările la primele 35 de linii de cale ferată, a declarat pentru G4Media și Info Sud-Est directorul Portului Constanța, Florin Goidea, notează g4media.ro
În contextul războiului din Ucraina, autoritățile române au trebuit să ia mai multe măsuri pentru a crește operaționalitatea portului și a face față traficului crescut de mărfuri din ultimele trei luni.
“Prima problemă era să trecem mare parte din traficul auto pe CF (căi ferate n.red.), în sensul ăsta s-au luat măsuri urgente, n-am crezut niciodată că se vor scoate 400 de vagoane de pe liniile din port. 400 s-au scos până acum, iar în prima decadă a lui iunie încep lucrările la primele 35 de linii de cale ferată pentru reabilitare. Și sper foarte mult ca parte din traficul auto care aglomerează portul Constanța să treaca pe CF. Am declarat-o de multe ori. Portul Constanța a fost proiectat ca un port CF. Dar din cauza faptului că 30 de ani nimeni nu s-a îngrijit de căile ferate din port, la triaje mă refer, au ajuns în situația în care au ajuns”, a declarat Florin Goidea, directorul CN APMC, pentru site-ul menționat.
Acesta a mai adăugat că se lucrează de asemenea și la triajul din Palas, acolo unde s-au eliberat din liniile care sunt legate direct de Oil Terminal.